April april!

Hej på er! ÄNTLIGEN april. Mars har ju varit i stort sett en skitmånad... 
 
Det började med att jag låg supersjuk i influensan första veckan i mars, och missade första veckan på min nya anställning. Lagom kul! Hästarna gick bra på årsdebuten i mark, men dagen efter stod José svullen och halt. Efter ett klinikbesök konstaterades en fraktur i griffelbenet. Dagen efter var Lambo halt, han hade fått en spark och jag tog ut distrikveterinären direkt. Efter en vecka så besöktes kliniken igen och då fick jag klartecken på att Lambo var okej, José däremot hade en månad framför sig i sjukhage. 
 
En dyr månad helt klart... 
 
Nu är det skönt att det är över, ny månad och nya möjligheter, klyshigt nog. ;) 
 
Har jag lyckats lura någon hittills idag? Jajamän. Mammsen! Smsade henne att vi fått ett bud på Lambo av Uffes son och att de vill göra klart allting idag ifall vi godtar budet. Mamma köpte det helt och hållet och hennes säljarinstinkter tog vid. Som tur är tyckte hon inte att vi skulle sälja, haha! Det spelade ingen roll hur många hintar jag gav om att det var första april, hon fattade inte att det var ett skämt och det slutade med att jag fick ringa och berätta det för henne. ;) 
 
Nu ska jag hålla i min sista lektion för idag, och sedan ska jag direkt till stallet för att träna för Uffe :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0