José!

Idag har jag och mamma åkt nästan längst ner i Sverige för att hämta hem en liten häst. En liten häst som heter José och som inte alls är speciellt liten, bara till åldern :)
 
José är en valack född 2009, alltså 5 år. Han är e. Feliciano-Songline xx. José har startat upp till 120cm hoppning, och har efter sin debut inte gjort ett dyft. I 5 månaders tid har han fått vara på bete och växa i sig själv litegranna. Det är en ganska maffig kille på cirkus 170cm. Jag provred José för drygt en månad sedan, och då var det första gången han hade någon på ryggen på 5 månader. Där av tyckte inte jag att jag fick en rättvis uppfattning och därför ska vi nu ha honom på prov. Det är en väldigt trevlig häst med härligt språng och inställning till hoppning. Det är egentligen det jag vet, så det ska bli spännande att se vad denna hästen har att erbjuda mer! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0