Duktiga hästisar

Idag har både José och Lambo fått varsin guldstjärna! 
 
Red båda två i paddocken, och världens snällaste mamma var med och hjälpte till! Jag red José först, på samma vis som igår. Idag var han piggare och busade till det lite genom att göra små skutt och lite andra akrobatiska (mindre akrobatiska) rörelser. ;) Annars var han duktig! Stod emot lite i galoppen, sprang och krummade lite på ryggen. Vet inte riktigt varför, tror inte han redan kan känna av ridpasset från igår? Men vad vet jag :) 
 
Mamma longerade Lambo medans jag red José. Han har ju vilat i två dagar och det märktes verkligen! Han har tidigare när vi longerat varit supersnäll och skrittat, travat och galopperat så fint så. Men idag spurtade han på ordentligt i galoppen och låg ner i kurvorna, haha! Låt han springa, sa jag till mamma, och det gjorde hon. Han bockade och sprätte och gasade som om han laddat på krutet i flera månader. Skönt att jag inte satt upp direkt, haha! Sedan var han spänd i ridningen i kanske 15 minuter. Tillslut lossnade han och vi gjorde väldigt fina övergångar från skritt till galopp, tillbaka till trav och sedan skritt. Lugn, fin och bärig galopp, mjuk i munnen, kändes kanon! Avslutade passet med lite bomövning med mycket övergångar inblandat. 
 
Som sagt var dom duktiga båda två, sedan tror jag inte att jag är så svår att göra glad, blir glad bara över att stå och titta på hästarna när dom står där i varsin box och tuggar hö. Det mysigaste som finns <3 
 
 
José verkar tro att Lambos hö är mycket godare än hans eget ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0