Det mest förvirrade biobesöket

Hejsan! Nu är jag hemma igen efter ett minst sagt rörigt biobesök, haha. 
 
Hade köpt biljetter till mig, pappa och Julia till filmen Interstellar, klockan 17:00 på Bergakungen. Vi är där i bra tid, köper lite popcorn, river biljetterna, går in i salongen och letar upp våra platser som jag noga valt ut för att få ut så mycket utav biobesöket som möjligt. På våra platser sitter några andra, vilket jag snabbt påpekar. De vägrar akta sig och visat upp sina biljetter. Konstigt nog stämmer det att detta faktiskt är deras platser, jag kollar förvirrat på min biljett inte bara en, utan två, tre och fyra gånger för att försäkra mig om att detta faktiskt är rätt rad, rätt plats och rätt sal. När vi jämför biljetterna ser jag direkt vad som felar, 13:20 står det på min biljett. 
 
Jag hade med andra ord råkat köpa biljetter till föreställningen klockan 13:20 och inte 17:00. Jag blev extremt trött och förbannad på mig själv, som tur är så är min pappa och syster lite lugnare och utan dem hade det nog inte löst sig, haha! Hur som helst så är SF kungar och ger oss nya platser. Tyvärr kunde bara två sitta tillsammans, på raden längst fram, och en var tvungen att sitta själv. Pappa offrar sig, men det känns inte rättvist! Det slutar med att pappa får sitta själv i alla fall... Kändes surt att han skulle behöva fira farsdag själv, men som syrran sa: Man pratar ju inte så mycket på bio. Jag kände mig trots allt rätt misslyckad och ganska dum där jag stod, men det löste sig och pappa brydde sig inte så mycket. Filmen var kanonbra, och ja, allt blev rätt bra i alla fall :) 
 
Nu ska jag ta det lugnt i soffan en stund innan jag går och lägger mig, imorgon är det jobb! :) Ha det :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0