Beställt

Igår beställde jag hem ett nytt bett till Lambo. Jag är vanligtvis inget fan av massa "skrot" i munnen på hästar. Att sätta ett skarpt bett på en häst är sällan lösningen på ett problem, för det mesta sitter problemet i ryttaren... 


Hur som helst! Har bestället hem ett sprengerbett med 4 lösa bettringar. Det är lite skarpare än ett vanligt tränsbett men är fortfarande inget skarpt bett. Det kan vara bra att ha i hoppningen, då han blir stark och drar. Att ha lite hävstång kan hjälpa! Nu kan det vara så att hans beteende berott på att han har någon vass tand eller liknande, men jag ser ändå detta bettet som ett bra inköp utifall att man någon gång skulle behöva ett lite skarpare bett. :) 
 
Jag vet faktiskt inte så mycket mer om detta bettet än att man fäster sidostycken i den inre ringen och tygeln i den yttre och att det gör att bettet får lite hävstång samt att det ligger bra i hästarnas mun. Ska bli spännande att testa! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0