Både bra och mindre bra

Hejsan! Idag är en ren stalldag. Var här klockan 09:30 ungefär och sitter just nu och pausar litegranna. 

Uffe var här idag på förmiddagen och hjälpte mig och jag red båda hästarna. 

Lambo var fin, men stundtals ojämn. Vi kom fram till att det förmodligen är något i munnen som inte stämmer så vi får boka in tandläkaren till honom. Anledningen till att han inte gått rent är antagligen av den anledningen. Han har inte ont i något ben utan han blir störd utav något i munnen :) Arbetade med övergångar mellan två bommar på samma vis som jag beskrivit innan. Höll inte på speciellt länge och inte så avancerat med tanke på munnen :) 

Idag var första gången Uffe fick se José och han fick ett bra betyg. Arbetade på samma sätt, men med José gäller det att få honom att respektera skänkeln lite mer, han är lite slapp ;) Detta gjorde vi genom att jag red på en volt runt Ulf, och när jag smackade så kittlade Uffe José med ett dressyrspö på haserna. Tillslut kopplade han ihop smackningarna med det där obehagliga spöet, och lyssnade mycket bättre. 

Arbetade på samma sätt med bommarna som med Lambo. Red även på olika antal galoppsprång i mellan. Ska rida på detta sätt 3ggr i veckan varvat med uteritter. Blir bra! :)

Just nu :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0