Tisdag

Go förmiddag på er! Idag var jag uppe tidigt för att rida. Vanligtvis går jag upp 08:00 på tisdagar när jag ska rida innan skolan, men idag gick jag upp 06:45. 
 
Ville hinna sitta och äta frukost i lugn och ro, en av de bästa stunderna på dagen enligt mig! Sedan ville jag kunna ta det lugnt i stallet och verkligen få gjort saker utan att stressa. Putsade mina stövlar, fixade lite i sadelkammaren osv. 
 
Lillen fick småhoppa lite idag! Som en liten uppvärmning för imorgon! Jag vill verkligen inte att han är som han var senast på hoppträningen, det var inte så kul. Så idag hoppade jag en distans med 3 galoppsprång från en bock till en oxer, och så hade jag framme ett räcke. Det kändes bra, även om jag kommer på mig själv med att sitta och rida i undertempo typ hela tiden... Inte bra alls. Lillen var väldigt stark och på i början, och lade sig mest i handen. Så jag gjorde massa övergångar, speciellt efter hindrena där han var som värst. Tillslut sansade han sig och jag behövde inte ens ta i nödbromsen. ;) Linjen med 3 språng (ungefär 14m) sprang han bara på. Så jag fick höja oxern lite, och då backade han av fint. 
 
Helt okej pass, landade på ca 40 minuter. Nu vet jag åtminstone att jag kommer ha en fin häst att sitta på imorgon på träningen, så får vi ut så mycket som möjligt imorgon i stället! :) 
 
Nu ska jag in till skolan för matte och kemilektioner. Ikväll är det fotbollsträning och efter det får jag se vad som händer. :) Vi hörs oavsett! :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0