Fina, fina, fina Lillen!

Hade ett superpass idag med Lillkillen, han skötte sig så himla fint och kände väldigt pigg och glad. Måste ha varit vädret! 
 
Tog min tid i stallet idag. Putsade mina träns, pysslade med Lillen lite längre än vanligt och stod och kollade på honom en stund i hagen. Vädret gör så himla mycket, så himla härligt är det!
 
Hade lite styrketräning med honom i paddocken! Hade framme studs, ett räcke och en oxer. Oxern låg aldrig högre än 90 cm, men bred var den, något jag vet att han gillar plus att det är bra träning för honom! Värmde upp på samma sätt som på hoppträningen senast, han blev jäkligt pigg, men samtidigt väldigt rörlig och mjuk. Fick en himla go galopp! Studsen rev han i början, inte hoppat just det på länge. Men efter några upprepningar hoppade han väldigt bra. Skillnad blev det också, han blev mycket rappare i hoppen. Det är det roliga med Lillen, han är väldigt lättlärd, och är man lugn själv så inser han väldigt fort vad han ska göra.
 
Oxern breddade jag som sagt bara, jag hoppar sällan högt hemma, det finns mycket annat man göra på låg höjd, och man behöver inte slita mer på kotor och hovleder än vad man måste. Det stärker att hoppa lågt! Räcket låg på ungefär 1m. Satte ihop det hela till en liten bana, och det kändes riktigt bra! Visst, han rusar lite när det är lågt, men när vi hittade ett bra mellanläge så fick han några schyssta språng på oxern innan vi avslutade. Riktigt roligt pass, älskar teknik och styrketräning, så himla kul! 
 
Nu ska jag och syrran laga lite lördagsmiddag, och sedan ska vi ta det lugnt och kolla film, har laddat med Marabou. Imorgon är det DM match på morgonen, så vi hörs först imorgon eftermiddag. Kommer dock att ladda upp lite mer bilder! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0