Back in business

Hello allihopa! Det är verkligen som att leva i en liten bubbla fylld av hoppning på internationell nivå, hästlukt i hela göteborg, shopping tills plånboken ekar tom och ja, ni vet vad jag menar. Kass update kan väl skyllas på GHS och diverse aktiviteter, hehe. 
 
Hur som haver, idag sitter jag vid mitt nya (!) skrivbord och skriver. Har väl ioförsig inte haft något skrivbord alls innan (haha), men nu har jag ett och en gammal stol som knakar sådär gött, så detta blir nog bra! Skönt att organisera pluggandet lite, och flytta hela verksamheten från sängen till något där risken för att somna är lika med noll. Hittils har det väl gått bra, förutom att jag hamnade här i stället för i ett sketet worddokument om biomolekyler. Synd! 
 
Helgen var som sagt lyckad! Lite besviken på GHS i år dock, svårt att maxa det som skedde förra året, men nja, jag var inte överväldigad. Självklart hittade jag massa fint på mässan! Lillen som inte skulle ha så mycket fick en del trots allt... grimma, grimskaft, träns (är ni ens förvånade?), magplatta, nya boots med FLUFF, lindor från Mias och ett schabrak från Equiline. Kan ju inte lämna mässan utan ett endaste schabrak! Går ej. Själv fick jag ny jacka, KL väst, strumpor, sporrar, 2 ridbralls, 2 fleece från KL, Roeckl handskar (de går åt...)  och säkert en hel drös grejer till som jag inte kommer på just nu. Mammis fick en KL mössa, tyckte hon gjort sig förtjänt av det! 
 
Lillens vecka 9 var extremt lugn, lite tömköring, lite klättring, 2 dagars vila osv. Så idag körde jag igång med första riktiga trimpasset på en vecka, hur jag nu lyckats hålla mig! Det är knäppt hur EXTREMT mycket roligare det är att trimma runt i paddocken än att luffa i skogen. Enda anledningen till att jag rider ut är klättringen, variation av underlag samt miljöombyte. Annars kunde jag vart utan! Lillen gick som en dröm idag, lite förvånad! Vanligtvis kan det behövas minst ett pass innan han blir hyfsat mjuk och medgörlig (framförallt medgörlig) när han haft en lugn vecka. Men idag red jag i 40 minuter, och han var fin efter 15. Traven kan jag behöva jobba mycket med innan han kommer igång och jag kan sätta mig sådär gött ni vet? Idag gick det på momangen, vissa pass går det inte alls...
 
När jag checkat av alla basgrejer så lekte vi en stund. Han är SÅ rolig när han är på det humöret. Jag kan i stort sett bara be om det ena med det andra och han bara gör det. Gjorde lite saxar, bara för att vi kan! Inga extrema saker, men ändå! Saxade lite åt höger, rakriktade, bytte galopp, och så körde vi åt vänster. Sedan busade vi lite med och han bockade av sig lite "spänningar". 
 
Matilda Sjöberg som fotat! Från pay&jumpen senast :) 
 
Här har ni v10! 
Måndag: Trimma
Tisdag: Markarbete paddocken. 
Onsdag: Hoppträning
Torsdag: Uteritt, klärttra
Fredag: Trimma i paddocken. 
Lördag: Ev tävling Mark, 1m&1,10m. 
Söndag: Ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0