v.5

Måndagen avklarad, över en månad sedan det var julafton, rätt sjukt när man tänker efter... 
 
Att det är den 27e innebär också att det är exakt en månad kvar tills GHS. Jag kommer att gå på torsdagen med skolan, sedan har jag faktiskt inte köpt biljett till någon annan dag. Men det där löser sig alltid! ;) Mässan kommer jag i alla fall besöka mer än en gång om jag känner mig själv rätt! 
 
Idag är det svinigt kallt här! Inte så många minusgrade, men det blåser rätt igenom kläderna. Har en lång och go dunjacka, men darrade ändå som ett asplöv. Kanske inte ska klaga, -40 hade ju inte vart direkt bättre det heller. Nackdelen med minusgrader är att marken är så himla hård! Det var ren lyx att kunna rida i paddocken långt in i december, men hade gärna önskat att det var så hela tiden. Det är svårt att rida upp till ridhusen på vardagara, stigen upp är så himla dålig och så är det mörkt och jävligt dessutom. Får rida upp på morgonen, eller på helgerna. Annars är det klättring och skritt som gäller, kanske lite lättare travjobb i paddocken, supertrist. 
 
Igår hoppade jag lite! Värmde upp och jobbade en stund på samma sätt som gårdagen. Hade framme två räcken med 20m mellanrum. På det ena räcket hade jag massa utfyllnad, markbommar och annat och på det andra hade jag bara ett plank i luften. Jag vill att han ska vara uppmärksam! Faktum är att han inte rev plankan en enda gång, hade det visserligen inte högt, men ändå! Varierade antal galoppsprång. 5 normala, 4 långa och 6 korta! Gick bra, det enda som jag kunde tänkt extra på var att inte bli stum i handen. Hellre en ordentlig förhållning direkt i landningen, om jag ska gå kort, än att jag sitter och småhåller hela vägen fram. Tränade på att vända upp kort från kortsidan, och där kom all nötning med att vända för ytterhjälperna med en rak häst fram, det gick bra! 
 
Här har ni veckans planering för mig och Lillen! Några små ändringar som tex hoppträning för Uffe på torsdag i KBA istället för onsdag. :)
 
Mån: Klättra
Tis: Vila eller klättring igen, beror på. 
Onsdag: Trimma i pd. 
Torsdag: Hoppträning 
Fredag: Trimma, pd eller ridhus. 
Lördag: Tävling, 105&110cm. 
Söndag: Ridhus 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0