Thank you Daniel Barker!

Hello! 
 
Innan jag förklarar rubriken närmre så tänkte jag berätta lite snabbt om dagens pass. Blev en tur i paddocken, den hade inte hunnit frysa helt och hållet så jag körde på där. Testade att rida med novabettet, vilket kanske inte var jättesmart. Han har gått helt okej på det innan, men idag vet jag inte vad som flög i honom, men han var huuuur bockig och motsträvig som helst. Kanske berodde på kylan... 
 
Blev inget jättelångt pass då jag fick börja stallvistelsen med att klippa lerkockor som fryst fast på typ halva hans ben. Kunde inte sätta på skydden, det gick inte att borsta bort utan det var klumpar med lera som fryst till is som hängde där och dinglade. Mindre trevligt. Var tvungen att klippa av hagbootsen då även de frusit (bästföre datumet hade ändå gått ut), så ja, det tog sin tid. Lillen var som sagt lite knepig att rida idag, men tror det kan vara kylan och att marken börjat frysa som är den största boven faktiskt. Ska testa att rida med lite tjockare bett än innan, så får vi se hur det fungerar. 
 
Back to mr Barker, det kommer nog vara hans förtjänst om jag klarar matte 4! När läraren inte är tillräckligt duktig på att förklara, då får man ta hjälp av youtube. Daniel Barker (som hans kanal också heter) har grymma förklaringar i matte och fysik, ALLA viktiga delar i ALLA kurser. Galet bra! Så det är vad jag ska ägna mig åt ikväll, trigonometriska identiteter och sådant skoj! Och just det, hans klipp är på svenska, så oroa er inte ;) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0