Mysmorgon!

Idag har jag verkligen slowstartat. Tog mig upp ur sängen vid 11-tiden, trodde att klockan var två. Haha, den paniken, ni skulle ha sett! Sedan gjorde jag iordning lite frukost, tog med mig täcket, satte mig i soffan och satte på Sons of Anarchy. Helt okej! 
 
Gårdagens pass blev riktigt lyckat! Han fick värma upp sig själv, och det gjorde han så gärna. Full fart i ca 5 minuter, inte lika mycket rodeo som senast jag släppte honom, men det fanns allt en del överskottsenergi där. Sedan gjorde jag exakt det som vi gjorde på träningen i onsdags, och det är läskigt hur snabbt han fattar saker och ting. Igår gjorde han det klockrent från början, inte ett endaste bocksprång eller annan form av protest. Dessutom tryckte han på så in i kaklet bra när jag ville öka galoppen på honom, helt sjukt. 
 
Jag kan bli väldigt fundersam när saker och ting blir såhär lätt så fort. Jag menar, det är en vecka sedan vi höll på i 30 minuter för att få honom att väna för ytterskänkel på volten, rak i nacken osv. Och 6 dagar senare gör han det klockrent! I början protesterade han så mycket att vi nästan trodde att han hade ont, men nu gör han det som om det är något han gjort hela sitt liv.
 
Red intensivt i 45 minuter, han var väldigt fin och framåt. All galopp-uppvärmning gör honom gott, han blir så himla varm och rörlig. Jobbade med lite travbommar, hade även framme en bom längs medellinjen. Tränade på att rida 4 språng innan och efter bommen, kan bli trixigt om hästen är lite fram och inte vill vänta, dock väldigt bra lydnadsövning. Avslutade med att galoppjobba riktigt ordentligt. Växlade mellan ökad och samlad galopp, ställde honom utåt längs långsidorna och lät honom verkligen få upp lite flås. Nyttigt för honom, tjockisen! 
 
Idag ska jag upp igen och ta några språng är väl tanken, ska försöka få mammsen att hänga på, vi får väl se hur pigg hon är på det. ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0