Mål 2014

"Ny" häst, nytt åt, nya möjligheter osv osv osv. Nu börjar vi om på noll. 
 
Hösten gick inte som planerat, i alla fall inte den senare delen. Tanken var väl inte att starta 120 först framåt slutet på säsongen, men vi debuterade i augusti och sedan rullade det på. Hade en dipp i samband med Änglahoppet, och avslutade året med två låga klasser som gick helt okej. 
 
Målen för mig och Lillen detta året är att: 
- Få en bra start på tävlingssäsongen
- Hitta flyt i 120 rundorna, stadiga rundor 
- Nollor 120
- Rida mer mot klockan i 120 ----> placeringar. 
- Kvala 130 
 
Ett mål som jag har lite inom parantes är att kvala till Falsterbo Tour of Amateurs. Jag känner att just nu, där vi är precis idag, så är vi inte redo för den typen av tävling. Men vem vet, allt kanske lossnar nu när tävlingarna drar igång, så jag bestämmer mig efter hur han känns efter de första starterna. Hittar jag samma flyt som jag hade i september-oktober förra året så är det inga problem, men form är en färskvara, det får vi se om några veckor hur det är med den. 
 
Detta är tävlingsmål, prestationsmål. Men det är dessa mål som lägger grunden för hur jag ska träna honom för att matcha dessa mål. Markarbetet har börjat sitta, det är i hoppningen som pusselbitar fortfarande fattas. Egentligen är det bara att träna på som jag gör nu, 1 gång i veckan för Ulf, och sedan jobba vidare hemma. Ut och klättra i skogen och bygga upp honom ytterligare lite till. Sedan får jag passa på själva byggandet och fokusera på att hålla honom i shape för tävlingarna. :) Blir nog bra det här! 
 
Första tävlingen är planerad v5 i Alingsås. Då börjar vi med att hoppa 105cm och 110cm, ingen press från början utan Lillens självförtroende är det viktigaste! Innan det ska vi dock hoppa en typ av Pay&jump, fast banan ändras i samband med höjden, så att det är anpassat efter klasserna. Kul idé, bra träning med, vi behöver träna på att tävla. ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0