Helg!

Åh, finns det något skönare än att lämna in veckans sista prov och ta helg? Ja det finns det, men det är inte då dumt det där med att ta helg heller! :) 
 
Ikväll har jag ingenting planerat överhuvudtaget. Ska bort till stallet och fixa iordning allting, Lillen vilar idag. Mamma och jag ska nog äta och mysa framför en film, lugnt och skönt! 
 
Som sagt, ska testa att rida med endast nosgrimman nu ett tag. Lillen funkade bra på det, och jag vill inte att han ska få några läskiga skav. Less is more, ju mer man plockar bort desto bättre blir det. Ryttare som rider med diverse utrustning "bara för att" är inget jag förstår. Varför ha förbygel, martingal, skarpa bett och sådant kraffs när du verkligen inte behöver det? Nä, keep it simple, alla lägen. 
 
I helgen ska fokus ligga på att blåsa ur Lillen så gott det går. Han ska få lösgaloppera, och sedan ska jag fokusera på det vi gjorde under hoppträningen i onsdags. Han ska bli RIKTIGT varm, flåsig och uppvärmd innan jag börjar kräva samling och liknande. Det är svårt att hinna med detta under veckodagarna, men han måste galoppera mycket mer. Han börjar få lite mycket mage, och som ni säkert vet kan man inte banta hästar genom att minska deras tillgång till grovfoder. Med tanke på att Lillen inte får speciellt mycket kraftfoder så är mer ridning och mer galopp lösningen på detta angenäma problem. Hellre lite rund än för smal! ;) 
 
Ska försöka ta med kameran till stallet och ta lite fina bilder om vädret tillåter, längesedan jag lade upp nya bilder! :) 
 

Kommentarer
Postat av: erica björkander

superfin bild!

2014-01-25 @ 18:12:19
URL: http://bjoorkander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0