Wiho

Det där med att hålla sig till planering är något jag är jäkligt grym på. Jag schemalägger det mesta i mitt liv, och håller mig nästan alltid till det. Går det inte som jag vill kan jag bli lite grinig, så det är liksom lika bra! 
 
Idag vart ju planen att trimma med lite bommar och skoj i paddocken. Vad jag konstigt nog inte tagit med i min beräkning var att paddocken är helt stelfrusen, halvisig och inte alls bra att rida i. Smarttjej.se typ! I stället red jag i en av sommarhagarna! Var inte det minsta sugen på att ge mig ut och skritta på de hårda och isiga vägarna, och dessutom vet jag att Lillen samlat på sig lite extra energi de två senaste dagarna. 
 
Sommarhagen funkade alldeles utmärkt att rida i! Den är kanske lite ojämn på sina ställen, men det fick Lillen sköta. Han blev helknäpp och jag hann endast skritta ett varv innan han verkligen var tvungen att galoppera. Det ryckte i hela hästen, haha! Lät honom värma i galopp länge, han fick verkligen bralla av sig! Då och då mellan varven drog han ner huvudet och slängde in några bocksprång med, why not liksom? 
 
Efter det jobbade jag så gott det gick med en supertaggad häst, gick helt okej till slut men han var jobbigt överambitiös idag. Avslutade med några galopper till, han var inte det minsta trött, såklart! Då hade jag ändå värmt i galoppen i säkert 10 minuter, jobbat i trav men mest galopp i kanske 20 minuter och sedan avslutat med 5 minuter full fart. Hade utan problem kunnat fortsätta i 20 till, han hade bara fortsatt! Sammanlagt blev passet nog 45 minuter inkl fram och avskrittning. Han var duktig! 
 
Nu är det skola, oerhört taggad för kemiprov... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0