Film från Pay&Jump:en

Sådär, äntligen samarbetade youtube, så här har ni den! 
 
 
Personligen tycker jag att 1m rundan är klart godkänd. Kunde väl släppt fram honom på tvåan lite mer, men jag försökte vänta in hindrena lite mer vilket jag tycker att jag lyckas med, speciellt på näst sista hindret. I 110 rider jag på lite väl 1-5 och det genererar till en stark häst som hellre springer på bogarna än att lyssna. Som man bäddar får man ligga, och jag måsta vara lite coolare i liknande lägen. Vi lär oss i alla fall! 
 
Jag önskar även innerligt att jag satt mig ner ordentligt i sadeln mot 6an, istället för att halvstå och hänga i tyglarna. Fått honom att sätta sig på röven istället för att gå och halvhänga i tyglarna och skita i vilket. INVERKAN Fanny Kargede, inverkan...  
 
Och helt ärligt, jag måste börja hoppa lite högre på träningarna igen, för satan vad jag rider på i 110cm, precis som om något inom mig som jag inte kan styra tycker att det är högt! Wtf? Inte hoppat högre än absolut max 120 på hela vintern för Uffe, självklart har det varit bra också, men jag måste hoppa lite högre på träning för att hindrena ska kännas lägre på tävling. Så är det bara, hjärnspöken! ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0