Svävar på moln!

Vilken dag! Den började inte speciellt bra men slutade desto bättre :)

Min dag började inte så festligt som sagt... Hade egentligen utsläppet i stallet på morgonen, men hade fått för mig att jag och en tjej bytt så att det var hon som skulle släppa ut. Problemet var bara det att det gällde julveckan, inte idag! Åh, min hjärna var inte samarbetsvillig... Fattar ni att jag höll på att bryta ihop fullständigt? Det löste sig i alla fall tillslut! 

Gick med lite halvt ångest hela dagen på grund av detta, och hade lite oflyt på jobbet dessutom kändes det som. Det var väldigt skönt att komma till stallet på eftermiddagen (och lite skämmigt) men det var no hard feelings. 

Lösgalopperade och red Lambo, något som gick jättebra! Han kutade i vanlig ordning runt i paddocken och jag tog sedan in honom i gången och sadlade och red sedan i ca 20 minuter. Till en början var han sådär pigg som häromdagen och ville inte lyssna riktigt utan var stark och lite okänslig. Lät honom galoppera på och struntade i det. Jobbade sedan på volten med en rak häst, alltså något utåtställd och flyttade honom samt arbetade med många övergångar till galopp. Där var han helt okej! 

Den bästa delen av ridpasset kom i slutet när jag skulle trava av. Oj vad fin han kändes då! Han rörde sig så lätt och avslappnat (för att vara Lambo) och sänkte sig nedåt med stöd på bettet. Knäppte inte bara av utan det kändes som att han insåg att det inte gör så ont i munnen längre. Travade runt så en stund så att han verkligen skulle få känna att det kändes bra, och han slappande av mer och mer. Skulle kunna ha fortsatt i evigheter! Hade sådan kanonkänsla! 

José fick vila, det har han förtjänat :) Hans mugg har blivit ännu bättre, dessvärre hade han ett ytligt sår, förmodligen från en spark, på ena benet ganska långt upp. Tvättade rent det och smorde med zinksalva. Det var som sagt ytligt och inte något att oroa sigver. Var lite varmt och svullet men han hade inget emot att jag pillade på det eller så :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0