Pustar ut!

Hej jag heter Lambo och jag har precis kommit hem från tandläkaren! 


En svettig och lite upprörd häst, men desto gladare i munnen. Super-Benny tog oss som sista kund idag och tog Lambosen. Det var lite nervöst eftersom vi inte hade en aning om vad som var problemet där inne. Det visade sig vara hakar, både fram och baktill. Detta pga av att han har ett överbett.

Benny fixade till det i alla fall och vi ska på återbesök om ett halvår :) Det är några dagar lugn ridning men sedan var det fritt fram att köra på igen. Låter honom få några dagar med vila, det blir mycket förändringar i munnen både när det gäller matintag och muskulärt. Ska även ta en kiropraktor på honom eftersom att käken förmodligen kommer flytta sig och det påverkar ju resten av kroppen :)

"Värre" än så var det inte, och det är jag glad över! Nu ska jag hem och sova :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0