Helgen + Film på José

Jaha, det är väl såhär våra vintrar kommer se ut framöver... Massa regn :( Har inte bloggat så mycket denna helgen eftersom att Kim varit här, kände att jag ville spendera min tid med honom. :)
 
Idag hade det varit fantastiskt om ridhuset varit klart, för när det regnar, blåser och är kallt är det inte poppis att göra något överhuvudtaget med hästarna. Mamma red ut José 20 minuter, han var allt annat än nöjd med det, haha. Lambo tänkte jag lösgalopperat lite i paddocken och sedan ridit, men han travade två varv kring mig och sedan stannade han och tittade på mig som att: "Allvarligt?". Så jag sket i att rida! Istället hade vi dem inne och fixade och grejade och så fick de stå inne och torka upp lite. :) 
 
Igår red jag båda mina stjärnor! José red jag på samma sätt som i fredags, med övergångar och bommar. Han var kanonfin! Kanske önskar lite mer driv bakifrån, men samtidigt så har han varit igång i 3 veckor, så man kan väl inte riktigt kräva det ;) Kim filmade litegranna från passet, kolla längst ner i inlägget sen! :) 
 
Lambo lösgalopperade jag först, något han är fantastiskt duktig på. Han håller sig på en volt kring mig i en lugn och balanserad galopp och lyssnar på mina signaler. När jag saktat av honom så kommer han in till mig i mitten. Sedan brukar jag busa lite med honom så att han sticker iväg och drar några backutsprång och lite hopp. Det tycker han är väldigt roligt ;) Själva ridningen var väldigt kravlös och det var fortfarande en spänd häst. Men det tar nog några pass innan han inser att munnen inte gör ont längre, så jag tog det lite vackert och krävde inte så mycket :) 
 
Här är nog första gången jag visar upp José på film här på bloggen! Vad tycker ni? :) 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej Fanny, en fråga bara, tjärnar du pangar på din blogg?

2014-12-07 @ 18:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0