Gårdagens pass med Lambo

Ni fick ju bara ett inlägg om José förut, och självklart red jag även Lambo, men det blev så mycket text om José så valde att dela upp gårdagens i två i stället. ;) 
 
Lambo hade jag också ett trevligt pass med, men är lite inne på att byta bett igen då han går och tuggar lite väl "nervöst" på de jag haft nu. Ett tvådelat med två ringar och ett tredelat. Funderar på ett Poponcinibett faktiskt... Valde i alla fall att släppa honom i ridhuset först. Släppte honom häromdagen och då var det en hel del glädjeskutt, så med tanke på att han vilat så kändes det bäst. ;) Han var relativt cool igår, lite roliga skutt blev det men inte som häromdagen. Skönt det! 
 
Väl uppe på ryggen var han fin! Har samma upplägg nu i princip varje pass, och utvecklar hela tiden små, små delar som förhoppningsvis tillslut blir en bra helhet. Jobbade mycket på att flytta honom in och ut på volten i skritt och trav. Blir många övergångar också. Han var huuuur fin som helst i högergaloppen igår, där har det släppt! I vänster var han också bra, men är fortfarande lite svag i den sidan så det är inte lika enkelt att få ihop alla delar där. Men det kommer, det blir hela tiden bättre! 
 
Använde mig utav de upphöjda bommarna på medellinjen. Red över dem, saktade av till skritt, gjorde en kvarts framdelsvändning och fattade galopp. Saktade av, vände upp på bommarna och så höll jag på så. Han blev kanonfin, och fattningarna var så bra de gånger jag fick till framdelsvändningen! Bommarna hade han ibland lite bråttom över, men de gånger jag fick honom att lugna ner sig lite så lyfte han riktigt fint. 
 
Avslutar som jag alltid gör med Lambo, genom att flytta bogarna på 4-kantsspåret och liksom överböja nacken lite på honom. Det blir lite slalom över det hela, och hästarna blir hur mjuka som helst. Han har ju enkelt för sig i högersidan och är lite stelare i vänstersidan, men han släpper igenom mer och mer. Inte en enda protest från Lambos sida idag, kändes riktigt bra! :D 
 
Filmade lite när han brallade i ridhuset!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0