Lång dag!

Klockan stod på 06:00 idag! Vart och tävlat i nordhalland!
 
4 fel i omhoppningen i 1m, var bed A:1a så det var omhoppning efteråt. Blev helt konstigt då jag ropades in på framhoppningen samtidigt som jag skulle hålla mig beredd inne på banan, förstår inte riktigt logiken... Skulle inte gått in och hoppat utan bara galopperat några varv för att få upp flåset lite, nu hann jag inte det så fick gå in och göra det bästa av situationen. Rev ettan, sedan tappar man ju lite glöd men red ändå lite snäva vägar för att träna. Lillen var väldigt fin i första klassen, finns inte så mycket att säga! 
 
I andra klassen hade vi tre ner, mycket fel i 110 igen. Känns rätt rungt men det fanns delar som var väldigt bra också! 1an och 2an hoppar han väldigt fint. 3an river han trots att jag tycker att vi kommer rätt bra, lite oförklarligt faktiskt, men så är det ibland. River 4an med, men där klantade jag till mig ordentligt! Vet att det var 7 lite långa språng till en oxer, men är för långsam med hjälperna och det blir åtta. Helt klart något jag tar på mig, pissdåligt ridet nu när jag är såpass rutinerad med Lillen och hans avstånd. Jag vet när jag behöver driva på, fånga upp eller bara låta honom vara. River även hinder 8, tror inte riktigt han fick fokus på hindret i tid, svängde upp ganska kort och kunde ha tagit ut vägen ytterligare. :) Som sagt var det många fina delar med! Det var en tillbaka-sväng på ett räcke med en mur under och därefter 6 språng ner till en oxer, där hoppade han riktigt bra och jag red verkligen helt perfekt! Även kombin var han riktigt fin i! 
 
Var hemma vid 17, då var det bara att fixa stallet! Kändes inte så farligt jobbigt faktiskt, man är bra dum i huvudet. 12h full fart och inte det minsta trött eller omotiverad till att mocka, packa hö eller mocka ligghall. Haha, vad gör man inte för 2 min inne på en bana där vi idag inte ens lyckades vinna tillbaka startavgifterna. Galet! 
 
Foto: Matilda Sjöberg

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja ser man på det på det viset så är det rätt sjukt egentligen, haha. Då är det ju mer "prisvärt" att tävla dressyr och i alla fall kanske få ihop hela 10 minuter på banan totalt på en tävlingsdag och få med sig lite (förhoppningsvis) tips hem, oavsett hur det går. Och för min del så kan man ju inte vägra ut sig heller -.-' haha, såattääh, man kanske skulle överväga och börja tävla dressyr istället? ;) Skulle såå aldrig hända, men ändå :P

Har du slutat langa filmer eller har du helt enkelt inte fått de senaste rundorna filmade (alternativt om jag bara har missat dem kanske)? :)

Svar: Eller hur, haha! Angående filmerna så har de legat på andra mobiler, och så har jag väl inte riktigt tagit tag i det, hehe! ;) Men det kommer bli bättre :P
Fanny Kargede

2014-04-13 @ 23:40:01
URL: http://vinna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0