Ja jag lever

Så här aktiv har jag nog aldrig varit innan, utanför bloggen alltså! 
 
Har helt ärligt inte haft en minut över för bloggen. Det är sjukt mycket plugg just nu! Speciellt med tanke på att jag ska läsa två 50 poängs kurser till med start nu... På det är jag mitt uppe i körkortet, övningskör som en dåre och pluggar teori. Och det lilla tillskottet i stallet i form av Corina gör att dagarna i stallet blir några timmar längre. :) Så ja, har inte haft så mycket tid över helt enkelt! 
 
Idag är jag ledig, har pluggat hela förmiddagen och ändå känns det inte som att jag kommer någon vart... Ska dra till stallet nu och rida Lillen! Corre har lite minivila. Kört rätt hårt med henne i helgen så tis-tors kommer hon att vila. Hon är lite mer jobb än vad jag hade förväntat mig. Hon är i rätt dålig kondition och just nu jobbar jag på att start och broms och galoppfattningarna ska fungera bra. Hon har fått "hoppa" lite också, mest för att testa och se hur hon beter sig. Hon är inte ens löshoppad innan, och var lite skeptisk till hindrena till en början. Tillslut kunde jag trav"hoppa" (typ 40 cm) på en åttvolt och hon kändes hyffsat avslappnad! Positiv och rolig häst, men skulle behöva banta 100kg och få upp sin kondition litegranna. :) 
 
Lillen gick bra i helgen i Alingsås! 3a i 1m av 66 starter. Red inte värsta omhoppningen med de snävaste alternativen, men höll som vanligt en jämn och bra galopp vilket ofta lönar sig! Kul med ännu en placering, går åt rätt håll! 16 fel i 110 kändes kanske inte jättekul, men faktum är att rundan kändes bra! Jag kanske satte lite för mycket power i galoppen och kunde ha hållt igen litegranna, men med Lillen är det bästa oftast att låta honom vara och inte börja ratta för mycket, då tappar vi ofta rytm och flyt. De tre första peten var lite konstiga, han lyfte inte ritktigt och ja, bommarna trillade. Det var a&b i kombin samt oxern efter. Jäkligt konstigt att det var oxrar han rev! Räckena som vi ibland kan ha svårt med låg bannemig orörda, så det var ju roligt i alla fall! Sista hindret river vi också, men det tar jag på mig. Tog en rejäl förhålling för att försöka hitta samma galopp som i 1m, men det blir sällan bra och vi kom helt knasigt på sista. 
 
En bra tävling tycker jag nog, nöjd med båda rundorna om man bortser från resultaten! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0