Hello!

Hej på er! 
 
Haft ännu en bra dag här nere i Munka-Ljungby! Lite kallare än de andra dagarna kanske, men fortfarande varmt för att vara April. Var säkert och toppade på 20 grader idag skulle jag tro! Haft två ganska lugna dagar nu. Inte jättemycket ridning, kanske 2 hästar/dag men har istället gjort annat kul! Bland annat håller Lotta på att rida in en av deras treåringar, och det är extremt intressant att följa! Bra går det också :) 
 
Rutinerna är lite olika från dag till dag. Ibland gör vi stallet på förmiddagen, ibland på eftermiddagen. Där i mellan rider vi eller grejar med annat. Har fått rida jättefina hästar, bland annat en 4 åringe e.Kalaska De Semilly - Sable Rosé. Det är så himla stor skillnad att sitta på Lillen och en potentiell världscup häst, riktigt häftigt att få känna på kontrasterna! Sedan har jag fått rida Hugo, som ni sett på bilderna i mitt tidigare inlägg, "Lillebror" och "Sally". 
 
Lillen ska jag inte glömma! Han har varit jättefin! Har fått superbra tips och det har gett resultat på bara några dagar. Jag har satt högre krav på mig själv och på Lillen och det känns super, han blir bara rundare och mjukare för varje dag. :) Idag hoppade vi lite, och det gick bra. Väldigt "simpla" övningar där man kan träna precision och det kan man aldrig blir tillräckligt bra på. Jag håller på att slipa på min position över hindren. Skall tänka mer "uppåt", blicken upp och hälarna ner så ska vi nog få bukt med mitt överliv med. :) 
 
Bjuder på lite bilder som Matilda Sjöberg tog under tävlingen i Bollebygd senast! :) 
 
110
 
120

120
 
 120

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0