Gårdagen!

Hej! Var hemma så sent igår så orkade inte öppna datorn, hehe!
 
Igår hopptränade jag i alla fall, och det gick bra! Lillen var fin under uppvärmningen och han är väldigt trevlig att rida markarbetet på nu. Mycket mjukare! Hoppningen bestod utav hinder och bommar uppsatta i en 6-hörning. Mellan varje bom och hinder så var det 12m, alltså 3 galoppsprång. Vi kom på lång anridning och kort anridning och tränade känslan. Det gick faktiskt väldigt bra tycker jag. Lillen var kanske lite disträ, och jag fick "spänna bågen" väääldigt mycket igår för att han skulle anstränga sig, men det gick bra tillslut och vi fick några fina språng i slutet!
 
Efter hoppträningen så kom det en ponny till mig som jag ska hoppa in. Det är ett 6årigt sto, fux med stjärn, D-ponny eller storhäst (ej mätt), welsh cob och hon heter Corrina. Kommer från samma ägare som Pompe och Sessan! Inriden hos en westernryttare, så hon är westernriden innan, men Catharina vill ha henne hoppad med så då får hon vara här ett litet tag. Kommer att ha Corre fram till praktiken, och sedan får jag tillbaka henne igen när jag kommer hem. Ska ta henne på linan idag och se lite hur hon verkar, de sprang rätt mycket i hagen igår och hon har dessutom tappat en sko (...) så det blir en mjukstart. :) Sitter nog upp först i helgen, har ett tajt schema idag och imorgon.
 
Känns att studenten närmar sig nu förresten! Lämnar in mitt sista historiearbete idag och många kurser börjar lida mot sitt slut. Galet skönt kommer det bli att slippa skiten sen, längtaaaaaaar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0