Världens lyckligaste

 
Det är löjligt hur lycklig man kan vara efter 2,5h hos en häst. Helt seriöst, ni som inte testat - gör det. :) 
 
Jag har bestämt att Lillen skall få några dagar att bara ha det gött, innebär nödvändigtvis inte endast vila, men lite goa uteritter utan krav och massamassa kul! Det älskar han, det är då man märker att han är liten och bebis trots att han är sju. Hihi ;)
 
Red ut idag, en standard runda som både jag och Lillen tycker är rolig. Brukar kunna påverka hur intensivt jag vill att det ska bli när jag rider denna rundan, idag var det mestadels bus. Lillen ville inte ens trava i början, han kände på sig att det var något kul på G. Efter några försök till en schysst trav fick han som han ville, fullt ös medvetslös! ;) Lycklig polle = lycklig ryttare. Kom dock på att jag hade hacket på efter att jag satte fart på honom, men det gick bra att få stopp ändå ;) 
 
Imorgon får han vila, då kollar jag endast att han står på alla 4 ben i stort sett. Ibland tror jag hästarna tycker det är skönt att slippa oss helt och hållet. Om inte, så tycker de att det är desto roligare att se oss dagen efter (eller tvärtom, haha). Så imorgon får Lillen vara häst och bara chilla i hagen med kompisarna hela dagen. Drar veckans för er, blir ingen träning på onsdag, han var så jäkla bra i helgen att han förtjänar lite ledigt från paddocken även om han älskar att hoppträna! 
 
Mån: Uteritt
Tis: Vila
Ons: Uteritt
Tors: Uteritt + lite ridbana (måste ju få trimma litegranna) 
Fre: Uteritt 
Lör: Uteritt´+ridbana
Sön: Pay&Jump
 
Angående söndag! Kolla BORKS hemsida (Bollebygds RK) för propp. Uffepuffe bygger och det är ett riktigt bra upplägg. Alla som är medlem i klubb ansluten till förbundet är välkomna! Ridhus med fibersand och fina tävlingshinder, dessutom ett bra genrep om ni ska till oss och tävla helgen därpå... ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0