Slutkörd

 
Någon timmas funktionärstjänst på elitdressyren, standard stalljobb och en fotbollsmatch senare så är jag näst intill död. 
 
Efter att ha varit protokollöpare i någon timma så åkte jag bort till Lillen! Han var lite svullen runt omkring såret, så tog det lugnt och tömkörde lite idag istället för att rida. Var ett tag sedan jag gjorde det, så det passade bra! Han var riktigt jobbig i början, gick och grinade så fort jag krävde något utav honom. I slutet var han superfin i traven, hittade ett bra stöd som jag jobbade med i några minuter, och lät honom sträcka ut ordentligt. Han såg riktigt fräsch ut, roligt! Såret går åt rätt håll, en skorpa har bildats och det ser fint ut. Går upp lite när han anstränger sig, så ska smörja det lite försiktigt nu så att det är lite mjukare. Var som sagt lite svullet runt om, och sedan så var han som vanligt ganska gallig bak. Lät honom gå med lindade bakben nu över natten, så får vi se om det gått ner till imorgon! 
 
Imorgon ska vi ut på lite äventyr! Vi ska till Tranemo med skolan och hoppa terräng i år igen, och denna gången ska Lillen få följa med. Senast hade jag med mig Sessan och Pompe, och det var riktigt, riktigt roligt! Hoppas det blir lika bra denna gången ;) Tror iallafall att Lillen kommer tycka att det är lajbans ;) 
 
Matchen idag gick bra den med! Spelade för ovanlighetens skull mitttmitt. Min ordinarie position är mittback 90 minuter varje match, men vi hade tunnt med folk idag så då fick jag stödja på mitten istället. Gick bra! Vann med 6-2 så det var riktigt nice. Dock drog jag på mig mitt tredje gula denna säsongen, och blir alltså avstängd nästa match. Surt! Men jag spelar på gränsen, då blir det såhär ibland... ;) 
 
Nu ska jag nana, blir tidigt imorgon! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0