Levnadstecken

 
Tjo! 
Dagarna går jäkligt fort, och det är så himla mycket jag måste göra att jag inte hunnit med hälften. Returnera ett par skor, lämna in moppen på lagning, gå till bilskolan, skaffa mastercard, plugga, rida, spela fotboll osv. Listan kan göras lång! Det känns bra att kunna bocka av några saker iallafall! 
 
Hoppträningen i onsdags gick sååå bra! Han var som en liten gummiboll och jag fick en bra känsla! I torsdags red jag ut och klättrade lite, och i fredags så vilade han. Igår red jag ut tillsammans med Madde, ca 50 minuter i alla gångarter. Han känns väldigt positiv just nu, så det är härligt! 
 
Idag ska jag trimma lite i paddocken tänkte jag, Lillen skall även klippas! Han tycker nog att det kan bli skönt att bli av med lite päls. ;) Framförallt kanske det bidrar till lite mer energi, och det är ju sällan fel. ;) 
 
Annars är det inte mycket nytt! Har tillsatt lite gräslucern nu i foderstaten under en period. Han tappade lite hull nu i slutet på sommaren, i samband med pälssättning och sämre bete. Men det är på G igen nu när han får komma in på kvällarna och käka hö och foder. Har ännu inte kunnat räkna ut någon foderstat då vi inte fått vårt hösilage ännu. De får just nu vanligt löspressat hö, och det ska de bara ha under en kort period, så det känns lite onödigt att kräva analys på det. Gräslucern är ju ett väldigt "okomplicerat" foder att tillsätta då det är ett grovfoder. Vanligtvis får han bara havre och mineraler och ev extra salt. Men har somsagt tillsatt lite gräslucern, så få vi se hur det artar sig!
 
110cm, Munka-Ljungby 2013

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0