Knäpp häst

 
Tjo! 
Red på morgonen idag, som jag gör varje tisdag numera. Föredrar att rida på morgonen, det är så skönt att vara själv i stallet ibland och sedan är det alltid något speciellt med att vara i stallet på morgonen. Någon som håller med? :) 
 
Joggade honom lite igår. Red ut en sväng först, och kollade sedan lite gas och broms i paddocken. Han kändes jättefin! Så idag såg jag fram emot att trimma ordentligt med lite bommar och bockar. HA! Om det vore så bra ;) Lillen var rena motsatsen mot igår, fast inte negativt egentligen haha. Igår var han väldigt mjuk och fin, idag var han mest irriterad på mig. Han tyckte att uppvärmning utan bommar var helt befängt och var det inte att han flöt ut med bogen så gick han och kärvade med bettet. Det var som att han hela tiden hittade på något jävelskap bara för att! 
 
Jag gav faktiskt upp lite med honom i uppvärmningen och tänkte att han skulle få avreagera sig med lite bockar (gäller att välja sina strider). Hade ställt upp 3 st i en relaterad linje. Först en rak linje med 13 m imellan, och sedan en böjd med 16m. Alltså 3 respektive 4 språng i mellan. Senast jag gjorde en liknande övning hade jag vanliga markbommar, men utvecklade övningen litegrann. Det tyckte Lillen var lajbans, och tyckte mest att jag var jobbig som inte lät honom göra som han ville. Detta genom att dra upp huvudet, och sparka ner bockarna så fort jag försökte ta lite i honom. Vadå 3 och 4 galoppsprång, vem fan bryr sig liksom? Haha, jaja, så länge han tycker det är roligt ;) 
 
I slutet gick det bra! Jag lät honom gå på 2 och 3 språng, och efter det var han rätt nöjd med sig själv haha, så då lyssnade han bra sedan! Höll sammanlagt på i 1h inkl fram/avskrittning, men hade lätt behövt 20 minuter till, fast då hade jag inte hunnit till skolan haha. Rider ju vanligtvis 45 min när jag har mina trimdagar, så räknade inte riktigt med detta idag. ;) 
 
Nöjd till slut iallafall ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0