Fredag

 
Heeej ;) Behöver inte dra en ursäkt, tänker inte göra det heller. 
 
Fredagen den 13e idag alltså? Vet inte om jag kan säga att den började med otur, men jag gick ovetandes om att jag var ledig upp klockan 07:00. Hur gött? Skall ändå ta vara på morgonen och åka bort och rida Lillen. Älskar att rida på morgonen, då får man för det mesta vara lite i fred vilket är skönt som omväxling. 
 
Veckan då? Jodå, i Tisdags red jag ut och klättrade lite försiktigt, joggade även bort ev. mjölksyra från gårdagen. Onsdags skulle jag hopptränat, men lägligt nog så var hoppträningen inställd... Valde istället att hoppa i vår nya fina paddock borta i stallet! Inget avancerat, mer för att få några bra språng i kroppen. Hoppade en enkel bana, på 120 och det gick superbra! Men kom fram till att jag behöver rida med sporrar nu igen, det går upp och ner det där... Han var iallafall grymt full i fan, och bockade en hel del. Inte gjort på länge! Igår red jag ut en sväng, och sedan red jag en liten stund i PD igen, mest för attt tajma in hovis som kom vid 17. 
 
Idag ska jag rida ut en sväng först, och sedan trimma honom i paddocken en stund. Ska sätta på mig sporrarna och han ska bannemig få ett riktigt dressyrpass. Det behöver han! Inget långt pass, men ett intensivt. Slänger nog fram lite bommar på marken så att han inte blir allt för deppig. ;) Sedan skrittar jag nog av honom utanför paddocken. Tävling imorgon innebär ju packapackapacka, och putsa. ;) Fixar allting nu på förmiddagen, men duschar honom ikväll. :) 
 
Vi hörs mer sedan ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0