Vecka 41

 
Oj vad tiden går, redan oktober! Bara 3 veckor kvar till lov, känns hur skönt som helst! 
 
Kan väl inte direkt påstå att tempot i skolan är speciellt högt just nu, inte jämfört med innan. Anledningen till en stillastående blogg är inget mindre än att jag inte känt för det. Och då blir det såhär, iallafall tills jag hittar ny motivation att skriva! 
 
Helgen var full fart för mig! I lördags så red mamma ut Lillen i ca 40 minuter, och sedan avslutade jag med lite bommar i paddocken. Hade framme två markbommar och fokuserade på att hela tiden komma med en bra avsprångspunkt. Gick bra! På kvällen var jag med lite kompisar, och det blev ganska sent. 
 
I söndags var det pay&jump, hoppade 110 två gånger och hade ett ner i första rundan. Red väl inte så bra i första, blev stum i handen och kom tätt in på många utav hindrena. Lillen skötte sig som vanligt ;) Andra rundan var bättre, då släppte jag på bromsen och lät hindrena komma, försökte inte måtta in mig utan såg bara till att ha ett bra tryck i galoppen och ett fint stöd i handen. Och så enkelt var det :) Hoppade inte 120 då jag inte kände mig riktigt i form, och eftersom jag inte ska tävla högre än 110 nästa helg så spelar det inte så himla stor roll ändå. Han var ju så fin i 120 i Borås senast iallafall! :) 
 
Mån: Uteritt
Tis: Uteritt+paddock
Ons: Hoppträning
Tor: Uteritt
Fre: Vila
Lör: Trimma
Sön: Tävling, 1m&1,10m 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0