Blåsigt

 
Hejhej allihopa! Jag har börjat svälja min stolthet från gårdagens tävling, hehe. Blir så jäkla deppig, tror inte det går att beskriva riktigt. Men jag blir alltid så besviken på mig själv, aldrig på hästen, men jag kan sitta och gräma mig länge om jag gör för stora missar. Man är väl som man är, men som sagt, det börjar släppa. :) 
 
Idag är det ju stormvarning, om ni nu inte missat det, hehe. Har pissregnat hela dagen här, men lugnade ner sig nu på eftermiddagen så då åkte jag och mamma bort och tog in Lillen och passade på att rida. Lugnet före stormen, no doubt! Mamma skrittade ut Lillen i ca 25 minuter idag, sedan stod vi inne och grejade med honom. Jag linimentade och hade mig, och mamma fixade med strålrötan som har dykt upp igen på hans vänstra bakhov. :( Han stod och käkade hö samtidigt, helnöjd häst! 
 
Han fick stå kvar inne nu med sina kompisar. Det har börjat blåsa rätt rejält här och regnet har satt igång igen. Ingen mening med att de ska gå ute och huttra nu. Nä, han har det bättre inne med lite käk. ;) 
 
Får se hur jag gör med aktivering av Lillen imorgon, är det såhär kan det lika gärna va. Då hittar jag hellre på något annat med honom. Är det uppbehåll kanske jag tömkör lite, eller så får han vara helt. Som sagt inte riktigt bestämt mig än. Resten av veckan ser iallafall ut såhär: 
 
Måndag: Skritta 
Tisdag: Ej bestämt 
Onsdag: Hoppträning
Torsdag: Uteritt, kanske stämma av snabbt i paddocken. 
Fredag: Änglahoppet, warm up (120 cm) och kval 1 (120 cm) 
Lördag: Änglahoppet kval 2 (125cm) 
Söndag: Änglahoppet final eller consolation 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0