2 saker jag måste träna på

 
Just nu ligger mitt fokus på två detaljer i min egen ridning. Jag har ofta ett antal grejer jag hela tiden tränar på för att förbättra, det senaste var att komma ner ordentligt i sadeln i storhästgaloppen, tog sin tid faktiskt :P 
 
Just nu är det en mindre grej, och en större. Den mindre grejen är att rida noggrannare vägar, såväl före som efter hindret. Jag slarvar lätt efter hindren och låter Lillen snedda av svängen. Det ser ni bla. i tävlingsfilmen från Borås i 120 mellan 1an och 2an, hade jag ridit rakt efter ettan hade inte vägen blivit så skarp. Men det är en bra sak att träna på, ska lägga mycket tid på det hemma! 
 
Den större grejen är min hoppsits. Jag har en bra position med min skänkel, men jag kurar ihop mig lite för mycket. Ser nästan ut som att jag duckar! Detta kan bli ganska svårt att jobba med eftersom det är något jag inte gör på låga hinder, utan när det blir lite högre. Kan liksom inte hoppa höga hinder hemma jämt! Däremot ska jag träna på att lyfta min blick och haka lite, fick träna på det när jag var hos Lotta, men det har jag varit slarvig med att upprätthålla. Man ska ha blicken jäms med sargkanten (den övre alltså). Får jag bara upp mitt huvud mer parallelt med kroppen så tror jag att hoppsitsen förbättras av sig självt. Håller jag upp blicken behöver jag inte slänga fram överlivet. 
 
Värt att träna på, det påverkar mer än vad man tror! 
 
Grymma Matilda Sjöberg fick lite fina kort på mig och Lillen från Pay&Jumpen i söndags! Här ser ni vad jag menar med sitsen. :) 
 
110, haha, ser ut som 90? Plutten <3 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0