Sammanfattning Änglahoppet

 
Hej!
 
Ja ni, denna helgen slutade väl inte riktigt som jag hoppats. Bästa resultatet låg på 12 fel, inte riktigt vad jag är van vid. Inte Lillen heller för den delen. Vad det beror på? Tja, oflyt? Dålig ridning? En inte helt frisk Lillen? Ja ni, det är så himla svårt att säga.
 
Vad jag däremot tror är såhär: Lillen är inte helt hundra just nu, han har antagligen en infektion på G i kroppen då han är lite vitsnorig. Ska tempa honom idag. Han har även uppträtt lite matt, dock har det varvats med ett väldigt piggt beteende så det har varit svårt att tyda. Han har inte känts trött eller seg, däremot har inte varit lika taggad och glad som han brukar vara vid hoppning. Trodde först att det kanske berodde på att han är lite less på hoppningen då vi haft en ganska tuff period nu, men nu känns det rimligare med en förkyldning etc.
 
Fredagens warm up var en blandrunda, jag red helt okej och Lillen var lite spänd, men det var ingen katastrof. Kval 1 tar jag på mig allt, ingen bra ridning i allt för dålig galopp. Likadant i kval 2, jag lägger ingenting på Lillen där. Visst, det är svårt att rida honom bra när han inte är på topp, men mina tabbar hade varit stora även om han var frisk. Consolation klassen igår kan jag kanske ta på mig 2 av 5 pet. Men 3 pet var det Lillen som inte lyfte ordentligt. Lillen river när det är 110 kanske, men blir det högre så skärper han sig, men inte igår. Då var han loj och jag tror det beror på att han inte är helt 100. Trots det är jag iallafall nöjd med min insats. Efter att ha presterat så dåligt hela helgen så skärpte jag till mig och red till 80% över banan bra.

Lillen ska gå lugnt idag och sedan få vila hela veckan. Missar dressyr KM men jag tror han behöver en paus. Ska tempa honom idag och antagligen tar vi ut vet. För att testa honom. Kan ju vara så att han kanske behöver penicillin eller något. Hoppas inte det, men vill inte chansa heller! 

Hörs sen :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0