Lugn tisdag

 
Blev inte rikigt enligt schemat idag, men så är det, viktigt att kunna anpassa ridpassen efter omständigheter. :) 
 
Lillen blir lätt gallig bak när han fått jobba på ordentligt, exempelvis vid hoppning eller pass där han får trycka på mycket med bakbenen. Jag brukar efter dessa pass linda honom över natten, och så brukar det vara okej dagen efter. Efter passet igår var han däremot mer gallig än vanligt, och trots lindning hade det inte gått ner idag. Kan vara en kombination med att han går ute på natten nu och får i sig mer gräs, för såååå tufft var inte passet igår. Eller så är det att han ansträngt sig "för mycket" nu under en period, det är ju också lätt hänt. Det har ju varit foderbyten, han har haft lite taskiga hovar och vi har inte direkt legat på latsidan, lätt att det samlas lite vätska här och var då ;) 
 
Oavsett så valde jag att ta det säkra för det osäkra och gav mig inte ut och intervall tränade, haha. Red en lugn och mysig skrittrunda med Madde och Vannie, några inslag av trav blev det. Sammanlagt 45 minuter skulle jag tro :) Gallan hade gått ner lite efter passet, så det var ju ett gott tecken! Förhoppningsvis är den okej imorgon, han rör ju sig mer på natten nu med när han går ute, så den går säkert ner. :)
 
Nu ska jag kolla på film, sedan sova! Sovmorgon imorgon föresten, helt okej! ;) 
 
 
Saknar min prins litegrann faktiskt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0