Hejsaan

 
Tjobre! 
 
Inget regn idag så jag är lycklig! Lyckades till och med tajma regnskurarna igår. Var tillräckligt smart för att kolla väderleksrapporten på morgonen, och insåg då att det var bättre att åka till stallet på eftermiddagen. För en gångsskull hade vädret rätt - inget regn på eftermiddagen. Hajvfajv. 
 
Red upp till ridhuset och började med att lösgaloppera honom i 5 minuter. Han bockade och körde på de första två minutrarna, sedan blev han lite trött, så då fick jag jaga på honom lite. Handlar inte bara om att han ska få komma loss lite själv, utan det är superbra uppvärmning och konditionsträning också. Jag hade egentligen kunnat sitta och galoppera igång honom i 5 minuter själv, men det är dels väldigt tråkigt (haha) och sedan kan han lika gärna få göra det själv. ;) 
 
Efter det blev det lite lösgörande arbete med massa massa övergångar. Red för dagen mest på 4kanten, eller ja, en halvmeter innanför och lät honom göra något nytt vid varje bokstav. Det är lätt att fastna på volten, och att fastna i moment, jag tycker om att använda mig av spåret och bokstäverna som omväxling! Avslutade passet med att låta honom komma ner i en låg-framåt form där han fick trava omkring och bara slappna av och hitta sin egen balans. Han blev faktiskt riktigt mjuk och jag tyckte mig känna att det faktiskt släppte lite extra i ryggen detta passet. Framsteg! 
 
Just det! Var på jobbintervju idag med, riktigt kul! De skulle höra av sig på måndag igen, och då skulle vi eventuellt planera in två provjobbstillfällen. Hur nice som helst! Passade även på att skicka iväg min Animo kavaj till dess nya ägare. Lite sorgligt var det allt, men snart är ju min nya älskling här så jag lipar inte! 
 
Vi hörs ikväll igen, pluggar som ett as för tillfället. Älskar matte, älskar nationella, wie! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0