Variation

 
För att förebygga skador eller mindre skav och liknande, är variation något jag prioriterar högt. 
 
Det handlar om variation när det kommer till underlag, bett, nosgrimmor, träningssätt och allt annat man komma att tänka på. Rider aldrig med samma bett hela tiden. Försöker rida på mitt raka novabett 1-2 dagar i veckan, då också utan tryck på nosryggen, alltså utan nosgrimma. Tryck på samma ställe dag in och dag ut kan knappast vara bra! Rider också på hackamore då och då. Mest använder jag mitt remontträns med tre delat eggbett. Ganska lagom tjocklek på bettet, lite åt det smalare hållet kanske. :) 
 
Hittade en läsvärd artikel om just detta på hippson, rekommenderar er att läsa den! Klicka HÄR 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0