Sjukt obehaglig dröm

 
Hej på er! Det blev ingen sen kväll för mig igår, gick hem redan nio och sten somnade redan vid elva. 
 
Drömde skitkonstigt i natt, riktigt äckligt, vaknade med tårar i ögonen! Kommer till och med ihåg vad jag drömde, därör tänkte jag för en gångsskull dela med mig utav det. 
 
Drömmen började med att jag och mamma satt i bilen påväg till Ljungby meetinget. Vi var typ lättade och glada för att vi hade åkt i  tid, och det hade gått så himla lätt att packa ihop allting som skulle med. Vi kommer fram och jag ska in i sekretariatet och kolla något innan vi kör vidare till stallarna. (Stallen och tävlingsplatsen var tydligen inte på samma ställe). Väl där inne kommer jag på att vi har glömt ALL Pompays mat, både kraft och hö, hemma. Som "tur" var fick jag en säck med kornkross, vilket gjorde mig lugn för stunden. Sedan sa de att vi bara skulle köra bort över bron till stallet. 
 
Bron var svängd och byggd på en stor mur, det var som en viadukt under den. Den var smal och jätteblöt. Mamma kör, men eftesom vår bil inte är så bra så ramlar vi av bron med både bil och transport och den far in i muren. Jag får världens panik för Pompe står ju där inne. Men han mår bra och transporten har inte fått en skråma. Så vi lastar ut honom och så säger vi att vi ska promenera bort till stallarna med honom först. Sagt och gjort! Vi går över bron som bara blir smalare och smalare, blir arg över hur arrangörerna trott att vi skulle kunna köra här med bil och transport. Kommer ut på en brygga vid en stor korallblå sjö. Bryggan går ut till en flotte i sjön, och av någon anledning fortsätter vi gå. Bryggan ut till flotten är jättesmal och ligger nästan under vattenytan, den gungar väldigt mycket. Pompay är dock så säker på foten så det går bra, jag lipar. Väl på flotten ser vi hur alla andra ryttare står med sina hästar vid olika strandkanter, där har de en egen hydda och det är tydligen de som är boxar. Enda sättet att ta sig dit är att simma. 
 
Det sista jag minns innan jag vaknar är att jag är så jävla arg, stressad och ledsen för att jag måste simma med min fina Pompay och att han ska bo i någon hydda i en djungel, hur fan ska jag kunna debutera MSV då? 
 
Haha, jag har alltid såhär knäppa drömmar innan meetings eller andra "speciella" tävlingar. Ingen aning varför, jäkligt roligt såhär i efterhand iallafall! Haha ;) Godmorgon föresten!
 

Kommentarer
Postat av: Natasha Ninkovic

Så jäkla knäpp dröm och en jäkligt cool bild! :)

2013-03-31 @ 17:00:42
URL: http://natashaninkovic.blogg.se/
Postat av: Susanne

Siken dröm! Men Pompe hade löst det:) Ser något på bilden idag som jag inte tänkt på tidigare. Pompe har 3 svarta hovar 1 vit. Curre har 3 vita och 1 svart:-)

2013-03-31 @ 19:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0