Mitt sista ponnyår

 
Det gick upp för mig under tävlingen i Alingsås, att detta är första tävlingen på mitt sista ponnyår. Vart tog tiden vägen? 
 
Jag minns för två år sedan, när jag och Pompe gjort vår första tävlingssäsong att, gud vad skönt! Vi har ingen brådska alls, jag har två hela år kvar på ponny. Det var grymt skönt, men de två åren gick ju också sjukt fort... 
 
Det känns som att oavsett hur det går i år, så kommer det vara ett bra tävlingsår. För jag har mognat en hel del som ryttare, lämnar inget år slumpen längre och planerar mina rundor och min ridning i detalj. Pompay har kanske nått sin toppform, och om inte nu så kommer han nå den snart. Han känns otroligt jämn och fin! 
 
På det viset känns det roligt! Men samtidigt närmar jag mig storhästtävlingar, vilket är roligt på ett sätt och tråkigt på ett sätt. Roligt eftersom jag längtar efter att tävla storhäst, tråkigt eftersom det innebär att jag måste lämna ifrån mig Pompay. 
 
Faktum är att jag och Catharina redan nu börjar leta ny ryttare till honom. Och det känns såklart lite skrämmande, men det innbär inte att vi ska lämna ifrån oss honom nu. Vi ska köra året ut, men hittar vi någon som stämmer bra överrens så kanske det blir tidigare. Vi får se, men hellre att hitta någon i tid, än att han får stå utan ryttare. :) Så känner någon sig manad är det bara att höra av sig ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Grymt snygg header! =)

2013-03-13 @ 09:29:27
URL: http://sunnyday.blogg.se
Postat av: Julia Sjöström

han är ju så otroligt häftig att kolla på!

2013-03-13 @ 09:43:28
URL: http://juliasjostrom.com
Postat av: Fanny

Häftig ponny du har! För mig är det också mitt sista ponny år :(

2013-03-13 @ 11:35:30
URL: http://fannysomryttare.blogg.se
Postat av: Anonym

Letar ni efter någon som vill fortsätta tävla honom seriöst eller? :)

Svar: Vi har inga krav mer än att det ska kännas rätt, och vi har ju än så länge gott om tid. Inga krav på att han ska fortsätta tävlas (eller inte tävlas), utan det viktigaste är att ryttare och ponny fungerar ihop. Så det är svårt att svara på, men visst hade det varit kul att se honom på tävlingsbanorna även när jag inte har kvar honom :)
Fanny Kargede

2013-03-14 @ 16:05:11
Postat av: Anonym

Jaha okej, jag har nämligen ridit honom en gång innan och han är ju så otroligt fin! Ska han säljas eller lånas ut på foder? :)

2013-03-18 @ 13:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0