Det kunder varit värre

 
Hejsan! Nu är jag hemma, helt jäkla slut, men det har varit en bra dag så då är det värt det iallafall. 
 
Som ni säkert förstod på mitt emo depp inlägg förut så missade jag mållinjen i Lcn med Hampus. Pinsamt? Ja. Kan jag släppa det? Nej. Haha, tur att det var en liten fjuttig LC och inte SM final, men ändå, fett irriterande när han gick så jäkla bra... 
 
I LBn var jag ute. Han var superfin på framhoppningen, inte en tveksamhet utan lyssnade bra och kändes riktigt redo. Men, så hade de ju blaffat på med lite GP ponny banderoller längs långsidorna, en domare med bord i mitten och satt in ett klarblått maffigt GP-ponny hinder mitt i manegen. Och Hampus som var lite småtittig i LCn som var supersnäll när det kom till hindermaterial, blev ju på helspänn så fort han klev in i ridhuset. Man får ha i åtanke att han inte tävlat på ett halvår, men trodde ändå att han skulle vara mer avspänd i andra rundan. Så fel man kan ha! Han kikade på allt, och stannade först på 3an, en oxer mot läktaren. Hoppade den fint på andra försöket, hoppar 4an och kommer fel i distansen till 5a. 
 
Kunde säkert gått på honom mycket mer än vad jag gjorde, ni vet, vart lite mer jävla anamma. Men jag ville ge honom en schysst start på tävlingssäsongen utan massa morr och gåpå saker. Det känns inte roligt att börja ett år med att tvinga över honom, då är det bättre att gå ner i klasserna till nästa gång och ha kul istället! Kommer säkert att hoppa LB såsmåningom, men just nu tar vi ett chillpill och laddar om för 75cm (!) och 80cm igen nästa helg. Vi ska ha riktigt ROLIGT
 
Spelade match direkt efter tävlingen, och det gick riktigt bra! Är helt slut nu, checkar ut några timmar. Lugnt? ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Alma

http://bpoonysar.blogg.se/2013/march/dooor-2.html#comment

En söt tjej som verkar va lite kär i Pompay ;)

Svar: Haha, indeed! ;)
Fanny Kargede

2013-03-16 @ 23:29:51
URL: http://almaochbiancaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0