Hur ser planen ut?

 
Har ännu inte riktigt klargjort min plan för sommaren med Lillen för er. Dels på grund av att jag haft annat för mig (haha), men även för att jag inte riktigt bestämt mig för hur jag ska ha det. 
 
Så här tänker jag just nu: 
Med senaste rundan i åtanke så insåg vi att Lillen och jag behöver mer träning, både individuellt och ihop. Med detta menar jag att vi måste lära känna varandra ytterligare, samt träna upp hans styrka och kondis ytterligare. Detta måste jag balansera med att hålla honom motiverad, glad och nöjd. Något som fungerat bra hittils! 
 
Träningsmässigt ska jag de veckor som kommer varva intervaller i skogen, med långa skrittrundor och ulf-träningar. Självklart ska jag fortsätta med jobbet i ridhuset med lösgalopp osv, men minskar de passen och satsar på lite mer uthållighetsträning i skogen. Även fast Ulf tycker att en häst ska kunna gå 365 dagar i ett ridhus, så känns det inte rätt just nu. Vi ska ha roligt på andra planer först! 
 
Tävla ska vi väl också göra, dock avvaktar jag lite där just nu. Han var som sagt SUPER på alla de starter vi gjort hittils, men det saknas en del viktiga ingredienser för att det ska bli riktigt bra. Så jag skyndar hellre långsamt, och kommer ut väl föreredd på uppgiften. Något man dessutom skriver under på att hästen är vid varje anmälning man gör. 
 
Vad som är preliminärplanerat i tävlingssammanhang är framförallt meeting i Augusti nere i Munka - där jag var och praktiserade. Ulf bygger dessutom! Annars är det endagars som är planerat fram tills dess. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0