Gomorron gomorron!

 
Eller borde jag säga go lunch? 
 
Ännu en gång har jag lyckats stänga av väckarklockan, och sovit till halv 12. Tyckte det var en bra idé att sova ut ordenligt två dagar, problemet är bara det att jag gjort det hela veckan nu TROTS att jag satt på alarm. Men jag stänger av det varje morgon, trots att jag sätter den på 10 som vanligtvis är sovmorgon för mig. Haha, problem! 
 
Igår blev det inte riktigt som jag tänkt när jag skulle ha lite bommar framme. När jag kom upp så var Tedde där och red dressyr, vilket inte gjorde något då jag passade på att rida fram ordentligt. När hon var klar så började jag bygga fram studs och cavalettis, och precis när jag är klar så knackar ridskolan på. Det var bara att plocka undan och rida hem "något" irriterad. Ridskolan är ute i paddocken för det mesta nu, och därför valde jag att vara inne i stora. Kunde ha valt lilla ridhuset som tydligen är till för "privatryttare", men det är mindre yta och sämre underlag. När jag ska göra övningar som sliter mer än att bara rida på marken, så är jag gärna på fibersanden. Speciellt nu när ridskolan är ute. 
 
Det värsta med hela grejen var nästan att det var en knattegrupp, som bara använde HALVA stora ridhuset. Hade då ridläraren när hon såg att jag plockat fram massa grejer kunnat säga att de kunnat gå till lilla istället, så hade det varit så himla bra. Man behöver inte utnyttja sin makt till allt, det är viktigt att få saker att fungera med kan jag tycka. Och så undrar de varför privatryttare inte alltid älskar ridskolan... Vi anpassar oss alltid efter ridskolan, men jag tycker det är löjligt att man till varje pris MÅSTE vara i den nya ridhuset, att man faktiskt gör såhär, när det lilla ändå står ledigt. Gah! 
 
Jaja, inget stort problem egentligen, men tillräckligt för att bli sur över. Speciellt när ridläraren ifråga beter sig väldigt dåligt och inte lyssnar på vad jag har att säga. Utan bara förvränger allt och får det att låta som att jag vill ha "bestämda hopptider"? Nej, det vill jag inte ha. 
 
Jag och Astaire gör iallafall ett nytt försök idag, och då rider vi upp innan lektionerna börjar. ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0