27 Juni

 
Ibland är det bra att ha bloggen, man får svar på saker direkt. Är det inte Emma (Lillens ägare) så är det Sara (hovis), perfekt! :D 
 
Red med bettet som jag skrev ett inlägg om förut och undrade lite vad funktionen med plattan i mitten var. Tydligen hade Lillen gått på detta mycket innan, så då testade jag att rida med det idag. Han tyckte nog att det var väldigt roligt med ny metall i munnen (haha) och gick och lekte med bettet en bra stund. Söte! Testade ett tjockt tvådelat bett förra veckan då jag tycker han inte riktigt går lika bra på eggbettet längre, men det trivdes han inte så bra med. Lite väl tjockt tror jag. Så det var skönt att hitta ett bett till som han gillar. 
 
Hade fortfarande lite samma problem som jag har med eggbettet, att han går och släpper stödet lite då och då, men det sitter inte i munnen det där, det sitter i bakbenen. Men han kändes lite gladare om man säger så, och det är som Ulf sa igår: Hästar är lite som barn är, leker mer med lådan istället för innehållet. Så det lönar sig att variera bett, schabrak, paddar, nosgrimmor och i stort sett allt man kan variera med. Hästarna tycker det är rätt kul ;) 
 
Jag var ute och skrittade min favorit skrittslinga idag, och Lillen var som sagt pigg och glad och "jätterädd" för allt. Haha ;) Vi var nog borta en timma ungefär, mysigt! Nu ska jag kolla fotboll, hejrå!
 
Arkiv bild ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0