Never to forget

 
Världens finaste Pompe! Inte jätteplanerat inlägg, men detta är våra år ihop lite sammanfattat i text, bilder och film. Ar
 
2010
 
Detta var året då jag för första gången satt på Pompe. 14 April 2010 var dagen då vi bestämde oss att ge det en chans. Då åkte jag 3 gånger i veckan 40 minuter på moppen för att komma till Härryda och rida grisen. Mamma körde också en del, men han stod ganska långt bort. Detta året startade vi vår första tävling (Avd B, pompe var 6 år) och det gick bra. 85cm och 90cm var de klasserna vi hoppade. 
 
vcxv
 
klj
 
gg
 
ggdfgf
 
2011
 
Vintern 2010/2011 flyttade vi Pompe till Bollebygd. Att ha honom 7 dagar i veckan gjorde susen! Och från att inte ha startat LB till att starta LA våren 2011 var ett STORT steg. Grisen var fortfarande ung, och med pappret i hand kanske vi hade lite bråttom trots att vi skyndade långsamt. Men med tanke på den rutin vi hade tillsammans var det ett vågspel. Men det gick vägen! Debuten i La slutade på 4 fel. Detta året skördade vi många rosetter upp till Lb, ett riktigt bra år. Det var en rosett vid varje tävling, minst. Vi var även nere på AW på träningsläger och tränade för bla. Anna Hassö och Maria Gretszer... Började även träna för Ulf! Shit vad mycket som hände detta året! Startade DM och kom sjua och satte även min första nolla i LA, helt galet med tanke på allt. Tävlade även lite dressyr och kammade in en del placeringar och vinster där med. Sist men inte minst, så startade vi vårt första meeting. Grevagården Christmasshow. En placering på 4 dagar, ingen jättelyckad helg. Minns att jag blev snuvad vinsten i en LB av sista ryttaren, fina minnen! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2012 
 
Detta året var vi än mer stadgade i LA och vi tränade mer regelbundet för Ulf. Jag startade mer LA och placerade mig på de större tävlingarna. Minns speciellt när vi tävlade i Kungsbacka under eliten och placerade oss och satte andra nollan, grät typ av lycka haha. Vann KM och klasserna runt om där, men det var väl de bästa placeringara det året. Gick upp ett snäpp i svårighetsgrad och tävlade mycket nationellt. Det genererade i mindre placeringar, men vi lärde oss väldigt mycket. Kom till A-final i varbergshoppet och gjorde OK ifrån oss, Pompe var grym! DM gick inte lika bra detta året som föregående dock... Pompe var även efter två månader utav vårsäsongen, så vi var lite efter hela 2012. Vi hade vissa ljusglimtar, som Änglahoppet där vi debuterade LA+ med 4 fel. Efter det var det ganska trögt, 4 fel i nästan varenda start. Det kom dock i kapp oss lagom till Grevagården x-masshow där jag nollade 2/3 LA och satte alltså sista nollan. Blev även placerad i två nationella LAer där, 10a och 3a. Det var något som lossade helt enkelt. Grym avslutning på ett rätt kasst år i övrigt ;) Just det! Vi hoppade 140cm också :D 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2013
 
Tja, det blev inte så mycket med detta året. Det känns sjukt med tanke på alla förhoppningar jag hade, men det kände rätt kört i botten och jag ville ta steget upp. Hade LÄTT haft kvar grisen om vi bara haft möjlighet. Men både ekonomi och andra "käppar" i hjulet satte stopp för det. Kul hur personer gör allt för att det inte ska få gå bra för någon annan... Men vi hann ha riktigt roligt! Inledde året bra med två väl godkända rundor i Alingsås, nollade Lan. Hade en drömrunda i Grevagården tidigt på året! Startade nationellt meeting i Ljungby, ingen jättelyckad helg, hade högre förhoppningar. Men det var mitt i Pompes jobbiga säsong, inte mycket att göra! Debuterade iaf MSV, och det gick bra trots resultatet. Jag var jättenöjd. Jag tror att detta året blivit riktigt roligt om vår resa hade fått fortsätta.
 
 
 
 
(115 cm) 
 
110cm
 
110 cm 
 
Världens bästa prins, snacka om att vi tog oss från botten till toppen. Att få trampa samma sand som SM och EM ekipage var något jag aldrig trott att vi skulle ha gjort, men vi stadgade oss, vi tog motgångar och skördade framgångar, hade kul, hade tråkigt, grät, skrattade och vi gav aldrig upp. Nu hoppas jag två saker. 
 
1. Att Pompe bestämer sig för att vara med i matchen, och ge ALLT. 
2. Att någon kan ta honom vidare. 
 
Världens bästa ponny, vi hade något speciellt du och jag. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0