Nästa stegets märkesdebatt

 
Jag är, som de flesta vet, rätt så obsessed med märkesutrustning. Helt enkelt för att jag anser att det är de grejerna som är snyggast. Jag älskar att vara fin inte bara på tävlingarna, utan även till vardags. Det har blivit lite utav en hobby kan man säga. 
 
Att folk stör sig på märkesnördar är någor jag faktiskt förstår, för precis lika mycket som de stör sig på mig, lika mycket stör jag mig på märkesnördar som endast är ute efter att skryta och på något sätt använda sina grejer för att skapa status. Och det handlar inte om att jag stör mig på personen, utan mer på själva handlingen. Är ni med? 
 
Att när man gjort det där perfekta köpet, som man är upp över öronen glad över, då ser jag inte det som något konstigt med det. Eller när man i bloggen lägger upp vad man hittat under tex Falsterbo, det är något jag tycker är intressant att läsa om. Men när man varje gång köper/får något nytt lägger ut det på Instagram eller Facebook och bara gör det för att visa hur fina grejer man har, då stör det mig. När någon liksom 24/7 ska upplysa alla andra om att det bannemig har råd med fina grejer, då stör det mig. 
 
Märkesutrustning för mig är något jag köper för att behaga mig själv och i vissa fall min häst, inte någon annan. Därför lägger jag sällan ut bilder på mina nya inköp. För jag handlar lite hela tiden, men det är inget jag springer runt och kacklar om. Dels för att jag vet hur mycket det stör mig med folk som hela tiden ska tjöta om alla fina grejer de har, och dels för att själv inte har behovet. Jag vet ju själv vad jag har och vad jag går för, och behöver inte snacka om det med 150 andra personer. 
 
Och visst är det kul att komma på tävling och folk blir förvånade över ens nya fina stövlar/schabrak/träns, än att de går och ger en sura blickar för att man en vecka tidigare talade om för hela Facebook att de har en ny fin svindyr kavaj? (Bygger på egna upplevelser...) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0