Tuesday

 
Tjo! Som ni märkte igår fick jag lite idéspruta och lyckades göra två läsvärda inlägg som jag tror ni kanske tycker det är kul att ta del av. :) 
 
Hann inte med så mycket mer än så igår, då jag håller på med två feta uppsatser + redovisningar, labbrapport samt matte. Så det kändes som att det fick räcka! Igår fick Pompay jobba lite på linan, han skötte sig super. Lika kul att longera honom varje gång, lyssnar fint men samtidigt lite busig och ser till att jag är med. :) 
 
Longerar honom med vanlig longergjord samt Gogh. Fungerar suveränt, bästa inspänningen jag jobbat med i longeringen iallafall. Ger rätt signaler, nästan som att ha ryttare på rygge. Pompay får en fin båge över ryggen och sänker sig väldigt fint. Han blev lite sur när han skulle galoppera och vände in rumpan lite, men han gör det med glimten i ögat, lille busen haha! Räckte att smacka lite på honom och så var vi på rätt spår igen, han blir lite busig ibland nöffe. 
 
Idag ska jag ta en sväng ut, grusvägarna borde ha tinat kan jag ju tycka! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0