Helt galet

 
Antar att de flesta hört talas om hästen/ponnyn La Luna? 
 
Så himla sjukt! För er som inte hört talas om det kan jag dra historien lite snabbt. En storhäst, som alltid varit storhäst och därav tävlat som storhäst. La Luna är placerad upp till 1,50m hoppning. För några veckor sedan passade man på att mäta hästen, eftersom alla förundrats över hur en så liten häst kunnat hoppa så högt. Sagt och gjort, de åkte till Slöinge, mätte hästen som visade sig vara en PONNY. En ponny som tävlar klasser över sin egen höjd, HELT SJUKT! 
 
Jag hade då inte tackat nej till en D-ponny med placeringar i 1,50m klasser för storhästar. Det är bannemej inte sant... 
 
Denna ponnyn lär jag ju (hoppas) säkerligen få se någon gång under året, med tanke på att de tävlar i ungefär samma område som mig... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0