Fina Grisen

 
Hello! Pausar lite i pluggandet och slänger in ett inlägg här. Kräks snart över alla jäkla powerpoints och uppsatser, uäk! 
 
Idag red jag Curre och Pompay på isgatorna. Galet halt ute! Pompe gled lite ibland trots att han har 4 brodd per hov... Skrittade iallafall en sväng, och småtravade lite där det var mjukt och snö. Han var superpigg! :o Curre som aldrig ridits ut själv i mörker skötte sig oväntat bra. Lite spänd var han, men det gjorde ju inte så mycket. Han gick fram överallt, och hoppade bara till en gång när det lät inne i skogen. 
 
Igår när det pissregna som de gjorde, så drog Madde och jag upp hästarna till ridhuset. För gött! Tog fram 4 skritt/travbommar, gjorde denna jätteroliga övning senast på hoppträningen, så jag fortsatte jobba lite med den. Man ska skritta över de två första bommarna, sedan trava över de två sista. Hästarna skall gå kvar i form. Efter att jag ridit över bommarna gjorde jag en galoppfattning, antingen vanlig eller förvänd. Till slut fattade Pompay av sig själv, han var riktigt lyhörd och arbetsvillig igår, skitkul! Känns bra att han är inne i en bra period just nu :) 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica Jalonen

dregglar lite över din maffiga fina häst! Kanonfin!

2013-02-21 @ 00:08:11
URL: http://cazlas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0