Bäst

 
Hej allihopa! 
 
Jag har varit riktigt kass på att uppdatera de senaste dagarna, senast jag skrev var nog i onsdags, och sedan har det bara vart tidsinställda. Jaja, så är det oftast för mig i slutet på veckan, och speciellt på fredagar och ibland helgen...
 
Pompay har någon knäpp just nu och är superjobbig. Fast jag tycker det är kul, oftast är han ju rätt chill och gör inte mer än vad han måste. Men häromdagen var han helknäpp när jag Linn och Elin red ut. Stegrade och slängde med huvudet och gick och böjde sig och tuggade på bettet när jag satt på helt lång tygel. Knäpp ;). I fredags vilade han!
 
Idag red jag upp till holmen med Elin! Jobbade lite med den förvända galoppen, och hoppade även ett hinder i förvänd. Han var lite ofokuserad, annars fin. Gjorde sedan lite repetition på en övning vi gjorde för några veckor sedan med Ulf. Låg en bom 12 m framför ett räcke och en oxer som stod på varsin diagonal. 3 språng i mellan vill säga. Sedan kan man leka lite med höjd och bredd på hindrena, för att se ur kvicka och flexibla hästarna är. Roligt! Hoppade utan stigbyglar med, borde göra det oftare, det är sjukt roligt! :D Hoppade räcket på 120+ utan stigbyglar och det kändes jättebra, haha! Han är svinfräsch just nu, hoppas det bara fortsätter såhär. 
 
Hjälpte även Nadja, och hon fick verkligen känna på hur svår Sessan kan vara i vissa lägen. Gjorde samma övning och lät Nadja hoppa lite högre än vanligt för att hon ska få känna på vilket hopp det är från Lb till La. Speciellt i Sessans språngkurva, och hur man som ryttare måste hjälpa henne i vissa lägen, speciellt på räcken. Och som många vet är Sessan en ponny som hoppar i alla lägen, så länge ryttaren är med. Så fort man blir tveksam, så gör hon inte det, och även det fick Nadja känna på idag. Nyttig lektion för dem båda! :D 
 
Nu ska jag få upp värmen, få i mig lite mat och sedan ha en myskväll med min älskade mamma och syster. Sjukt mysigt, är ju aldrig hemma på Lördagar annars. ;) Vi hörs imorgon! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0