Årsmöte och grejer

 
Ojoj, min dag går i 120! Känns som att jag vaknade för 20 minuter sedan? 
 
På förmiddagen var jag och Sofia uppe i ridhuset. Jag trimmade igenom Pompay och småskuttade lite, väldigt hårt underlag så det blev inte så mycket utav hinder dock :/.  Hjälpte även Sofia med lite markarbete, och det gick superfint, jätteduktiga! Jobbade lite på en volt med 4 volter i sig, typ. Svårt att förklara, lägger upp en bild någon dag. Använde mig även utav de 4 bommar Ulf hade med på hoppträningen för två veckor sedan. Pompay kändes riktigt fräsch, han var skitjobbig i början men släppte i slutet. 
 
Efter det var det hem, slänga i mig lite makaroner och köttbullar för att sedan halvspringa till Årsmötet. Var som vanligt, lite gnabb, men det är väldigt lärorikt att sitta med och lyssna, i framtiden kanske man själv sitter där? Fast nä ;p. Blev även tilldelad lite priser! Fick äntligen KM täckena från hoppKM, fick även min andrapris rosett från KM dressyren, en liten pokal, 4a rosor, diplom och en liten nyckelgrej. Vann holmentoppen i år, ett pris man får om man presterat bra på hemmatävlingarna. Vann det med Pompe, men Hampus var bara några poäng efter. 
 
Nu ska jag ladda om batteriena för att bege mig mot ridhuset för att hjälpa Nadja och Sessan med lite trim inför morgondagen. Hon ska också till Alingsås, hon hoppar en LB, men tyckte det var bra att hon får känna på lite LB reg. om hon ska starta GPponnyn. Deras första riktiga start ihop, blir kul! Tror de tycker de känns bra att jag finns med lite vid sidan och coachar, kan ju den där hästen inifrån och ut. ;) 
 
Pompe ska jag också försöka putsa till lite, hans man är så jäkla skitig just nu, haha, får försöka borsta så gott det går. Ska även laga min stövlar som Susanne var så snäll och fixade snören till (Tack igen!!). Snörningen på ena stöveln gick sönder under X-masshow, så har varit utan stövlarna ett tag nu :'( 
 
Ikväll väntar tacomys med bästa Becky, som sedan hänger med till Alingsås imorgon och fotar. Hon fick låna sin skolas bästa objektiv så jag tror vi kan förvänta oss grymma bilder, är ju Becky som fotar ;) 
 
Här har ni en bild på alla fina grejer! KM täckena är supersnygga, ingen fodring, men slänger på två täcken så får han inviga det imorgon ändå :D Perfekt att de är tunna, för då kan jag ju ha dem när det blir lite varmare också. Kommer blir svårt att välja mellan det eller JW täcket, ilandsproblem it is. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0