Morgontrimmat!

 
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen - satan vad grymt det är att rida på morgonen! Idag red jag precis i soluppgången, magiskt :) 
 
Hade framme ett hinder mitt på ridbanan, det stod mitt på medellinjen. Red den övning jag länkade till i inlägget med julklappstipset, blev så sugen! Red fram som jag gjorde i onsdags, såg till att han var loss i innersidan samt jobbade med massa övergångar. Till skillnad mot i onsdags tyckte jag att han bar sig bättre, även om han inte riktigt var lika mjuk i rörelsemönstret. Jag fick inte alls samma tyngd i händerna som jag ofta får när jag gör övergångar, framförallt från skritt till galopp! Han hade en bra position med nacken och dök inte ner med huvudet i övergångarna, kändes jättebra! 
 
Tanken med övningen idag var att få bättre kontroll på galoppen, vilket jag ofta tränar, men detta var en superövning! Hoppade fram två gånger helt okomplicerat. Vände upp vid kortsidan och kom på låååång distans och fortsatte sedan rakt fram och bytte galopp i svängen (om det behövdes). Han var avslappnad och fin! Sedan red jag från hörnen, skänkelvikning i galopp ut till medellinjen, rätade upp honom och hoppade hindret. Bytte galopp över hindret, och gjorde skänkelvikning ut till spåret igen och bytte sedan galopp igen vid spåret. Gick så jäkla bra, Lillen var jättefin! 
 
Nu ska jag till skolan, sedan är det utgång som väntar ikväll. Vi hörs i eftermiddag igen :) 
 
Trött och väldigt söt (!) häst efter morgonens pass. Lilla "ponnyn". ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Ida Kalander

Rida på morgonen är verklige de bästa som finns!!

2013-12-14 @ 14:19:32
URL: http://ridandes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0